EVS27. Barcelona. Capital mundial de la mobilitat elèctrica
Barcelona, la setmana
del 20 de novembre ha estat la capital mundial dels cotxes elèctrics amb la
celebració del saló EVS27 i l'Smart City World Congress. Milers d'experts s'han
donat cita al recinte firal de Gran Via per donar un impuls a la mobilitat
sostenible i estudiar els casos d'èxit, com el de Noruega, o les dificultats
d'Espanya, on els automòbils que funcionen amb energia elèctrica tenen una
mínima presència en el mercat i que serà encara més baixa fins a final d'any
per la finalització del pla d'ajudes. Les vendes tindran un descens al novembre
i el desembre per la finalització de l'ajuda de 5.500 euros del Govern.
Barcelona recrea la mobilitat elèctrica del futur, 100%
elèctrica, en una demostració única a Europa.
Segons les primeres
conclusions extretes de l’EV Large Scale Demostration, una Barcelona 100%
elèctrica reduiria a la meitat la sensació de soroll. En concret, el soroll del
trànsit amb vehicles elèctrics ha baixat 7 decibels respecte al d’un dia normal
amb vehicles tèrmics.
Les dades de
l’estudi, realitzades al carrer Roger de Flor, s’han obtingut fent circular 56
vehicles elèctrics per aquest tram i contrastant els resultats amb la situació
del mateix carrer en un dia de trànsit normal.
Per exemple, el
soroll que generen 250 vehicles tèrmics és equivalent al soroll de 1.000
vehicles elèctrics. A més a més, també s’ha registrat un descens de 18 decibels
durant la prova de contaminació acústica del procés de recollida d’escombraries
amb un vehicle 100% elèctric, mentre que la simulació d’una parada d’autobús elèctric
ha suposat una baixada de 14 decibels respecte a la mateixa operació amb un
vehicle de motor tèrmic. Segons les
entrevistes als veïns del carrer Roger de Flor dutes a terme pel RDiT del
Centre Tecnològic, la percepció de benestar ha millorat molt significativament
durant les dues hores que ha durat la prova. Els resultats definitius es
donaran a conèixer la setmana vinent.
Per a la realització
d’aquesta prova s’ha comptat amb la col·aboració i el recolzament de la
Direcció General de Qualitat Ambiental del Departament de Territori i
Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, que ha posat a disposició els
seus recursos tècnics i humans per a fer possibles les mesures d’immissions i
sonometria. Tanmateix, també s’ha fet servir la pistola de combustió aportada
per ASCAMM.
Novetats i proves
Els visitants han
pogut provar les novetats del sector a l’EXPOtest Elèctric com el Nissan LEAF,
el nou BMW i3, el Renault ZOE, el Volkswagen e-up! o el GreenGo iCar0. Els
assistents també han pogut posar a prova les seves habilitats de conducció amb
les proves amb premi que organitza GreenGo, així como fer un passeig damunt la
Burricleta -bici elèctrica- pel Parc de la Ciutadella i els seus voltants.
També hi ha hagut
activitats pels més petits pensades per promoure la mobilitat sostenible, com
el circuit de Karts Elèctrics d’Urbaser, que combina la conducció amb xerrades
d’educació viària per als nens.
El primer taxi 100 % elèctric
A més, el certamen ha
acollit la presentació del primer taxi 100% elèctric a la ciutat de Barcelona. Es tracta de la furgoneta
e-NV200 de Nissan que es fabricarà a la Zona Franca el 2014 per a tot el món. Cal
destacar que aquest taxi 100% elèctric també es
comercialitzarà a la ciutat de Nova York.
EXPOelèctric
Fórmula-e EVS27 està impulsat per la Generalitat de Catalunya, a través de
l’Institut Català d’Energia (ICAEN), l’Ajuntament de Barcelona, el Col•legi
d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN), la Diputació de
Barcelona i la Fira de Barcelona. Té el
patrocini de Nissan, Renault, Volskwagen, BMW i, GreenGo, Aenergy-JJVila,
Qualcomm Halo i la col·laboració del Grup Catalana Occident.
Per a més informació
sobre l’EXPOelèctric Fórmula-e: www.expoelectric-formulae.cat
Per a més informació
sobre iMobility Challenge: www.imobilitychallenge.eu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada